Iklankan di sini

Jumpa dah alhamdulillah!

Gambar Hiasan

Assalamualaikum semua!

Seronoooook seronok seronok.
Korang semua bayangkanlah. Lepas bersalin, macam macam masalah saya hadapi, macam yang saya cerita sebelum ni di sini.

Alhamdulillah. Sakit kaki yang saya hadapi saban hari selama berbulan bulan selepas bersalin, hilang dalam masa seminggu! Ini bukan cobaan, ini kenyataan ye. Haha..

Sebelum ni, setiap malam encik Abang akan dengar rungutan rengekan dan sungutan saya sebab kaki asyik rasa lenguh, kebas, sakit sampai dalam tulang. Kadang-kadang tu rasa macam nak ketuk kaki dengan tukul. Huahahaa... Korang ada tak yang rasa macam ni. Teruk sangat. Tapi terpaksa tahankan je sebab tanggungjawab sebagai ibu dan isteri tak boleh di abaikan. Jadi tiap malam encik Abang la yang urutkan. Tapi urutan tu sekadar melegakan waktu tu sahaja. Esoknya akan rasa lagi. Macam macam ubat dah saya try.

Ni la masalah orang muda sekarang, mak saya kata.  Kalau mak dulu, anak dah 3 4 orang baru berasa badan tak sedap. Sebab rajin berpantang. Ni baru anak satu dah macam macam. Hiks!

Tapi nak kata saya tak pantang, tak pun. Saya pantang elok je. Sebab sebulan lebih duduk bawah ketiak mak je masa pantang tu. Wihihihi. Saya tetap anak manja~ =p

Ok, nak cerita, suatu hari, saya terjumpa satu barang baik punya.

                              OSTEMATRIX SHAKLEE.
Saya makan 4 biji setiap malam sebelum tidur konsisten. Hari kedua makan, kaki saya kebas yang amat. Tak tahan sampai rasa nak nangis. Lenguh sangat. Pelik, aku kan dah makan ubat???!
Saya ni kalau nak tau memang jenis yang kurang sabar sket. Bajet makan sebijik, dapat sehat terus la kan. MEmang tak la. Hew hew~
              TAPI......

Tapi tapi tapi.....saya makan lagi tiap tiap malam, 4 biji sebelum tidur. Dan dengan  izin Allah SWT yang Sangat Hebat, hari ke 5 makan ubat tu, saya baru perasan yang dah 2 malam saya tak gelisah dek rasa lenguh kaki tu. Ehh????? Jeng jeng jeennggg...
Saya teruskan lagi makan untuk malam malam berikutnya, tapi saya tak cakap pape lg kat encik Abang masa tu. Sampaila semalam, dia perasan yang saya dah tak ngadu sakit dah beberapa malam dah! Yeaaaayyy kita rasa nak pegang tangan lompat lompat sama sama buat bulatan. Haha.. Syukuuuur ALHAMDULILLAH.

Korang tau tak Sakit ni mengganggu kehidupan seharian dan tanggungjawab sebagai ibu dan isteri tau.. Sebab tu lah,mak saya kata suami bertanggungjawab atas kesihatan isteri. Sakit pening isteri suami kena jaga. Sebab isteri lah yang jaga anak dan keperluan rumahtangga. Suami pun mesti nak isterinya sihat, ceria, emosi stabil, senyum, bertenaga, kan kan kan???

Bayangkalah kalau isteri balik keje nak urus anak pun tak larat, duk layan sakit badan sendiri je. Tu belum kena tengok urusan rumahtangga lagi, mengurus makan pakai suami lagi. Belum masuk cerita nak siapkan beg dan pakaian untuk esoknya.

Alhamdulillah la saya ada encik Abang yang sangat prihatin, bertanggungjawab, macho, baik hati, lemah lembut, penyayang (eh ni puji lebih2 kot2 boleh tambah bajet beli lagi Shaklee weehee!).

Ya Allah...lega sangat saya rasa. Lenguh, kebas, mencucuk cucuk di kaki totally hilang dalam masa kurang 2 minggu! Ni realiti ok bukan fantasi. Tobat tak tipu. Walaupun sekarang cuaca waktu malam hujan dan sangat sejuk, tak selimut pun kaki saya ok je. Ok sangat. Alhamdulillah wa syukurillah!


Ni la OsteMatrix nye..
Saya recommend sangat pada sape sape yang ada masalah tulang, lenguh-lenguh, kebas kebas, semut semut, try OsteMatrix ni.
Sangat diperlukan oleh ibu ibu yang menyusu. Sebab bukan kita saja yang perlukan kalsium sume bagai ni, tapi baby kita juga perlukan banyak kalsium sebab dia nak bina tulang untuk tumbuh gigi, untuk mula berjalan dan untuk kesihatan kuku dan rambut anak kita.

Dalam OsteMatrix ni, lengkap dengan kalsium dan magnesium. Kalau dulu sape sape amek kalsium tablet kat farmasi tu, ampa telan la banyak mana pun, tapi kalau takde magnesium tak jalan jugak. Sebab magnesium ni yang bantu untuk serap kalsium untuk tulang kita. Dan ada juga zinc dan copper untuk bantu penyerapan terbaik.

Oste ni juga baik untuk mak ayah kita yang dah berumur yang sakit lutut, sakit pinggang, lenguh kaki, lenguh bahu.... Segala jenis lenguh lah.

I tell u my frens! Kalau saya tak rasa sendiri, saya takkan promote Oste ni. Saya pasti ramai ibu ibu kat luar sana nak yang terbaik untuk diri anda semua kan.

Bagi ibu ibu yang mengandung, ambil lah sebanyak yang boleh vitamin dan kalsium dari awal kandungan, sebab nanti bila anak dah lahir, tak lah kita kalut sakit gigi, gugur rambut, lenguh kaki, lenguh pinggang dan bermacam macam masalah lagi.

Yuk yuk! 
Sape nak OsteMatrix yang meletops ni sila text saya | 013 3441609 atau pm di fb saya | Marhamah Ishak.
Harga baik punya!
InsyaAllah.
Yang penting jangan lupa bersyukur pada Allah.
Ibu sihat, anak ceria, suami gembira 

No comments