Iklankan di sini

Sehalus kulit bayi Eczema

Assalamualaikum!

Terkejut tak kalau saya kata saya baru merasai nikmat menggomoi anak saya sepuasnya.

Hmm.. Saya pun baru tersedar. Sebab Ikram Haris ni jenis tak suka dipeluk erat, cium2 pipi, duduk atas riba, golek2 sambil peluk2, letak hidung kat pipi dia..

Saya ingatkan anak saya ni cepat matured. (Hahaha) Rupa2nya, baru saya perasan. Saya sendiri sebagai ibu baru merasai nikmat menikmati sehalus kulit bayi pada anak sendiri.

Sayu okey hati ni bila kenangkan betapa ruginya masa bayi Ikram takdapat Ibu guna utk gomoi2, cium2,sedut2 bau dia puas2....

Semuanya sebab apa? Sebab Allah izin pipi, tangan, badan, telinga n kaki dia semuanya dipenuhi dengan eczema. Dah bila kulit anak merekah, berair, darah, gatal, nanah, tak selesa, macamana nak sentuh2, cium2 kan... Ngamuk dia nanti.

Ya Allah....patutlah kebelakangan ni balik je keje Ibu terus baring ngan Ikram, direct breastfeed dia, pastu terus gomoi2, peluk2,geletek2, cium2 seluruh muka n badan dia. Nikmatnya Subhanallah... Sampai mengalirkan air mata tau tak...

Ibu takmau lah mengeluh dengan apa yang Allah dah takdirkan sebelum ni.. Tapi Ibu sangat bersyukur sebab Allah masih bagi kesempatan untuk Ibu merasai nikmat tu. Dan Ibu percaya, ia juga baik utk perkembangan emosi Ikram..

Sekarang Wan, NYai, Tok, Tokki boleh laa cium n peluk Ikram. Dia dah ok sket dah compared to dulu, tak mau langsung sbb tak terbiasa dr kecik kot...

Syukur sangat... Pada Ibu2 yg anaknya ada eczema, inilah yg saya nak kongsikan. Bukan sebab saya nak lakukan jualan Shaklee saya. Tapi sebab saya nak.share kebaikannya.

Saya boleh cerita, consult, jual dan bg panduan penggunaan Set Eczema Shaklee pada anda.

Marilah merasai nikmat sehalus kulit bayi anak kita!








No comments