Iklankan di sini

CEMBURU. Orang kulit cantik,

Assalamualaikum wtb...

Rasa macam dah lama sangat tak update blog ni. Hakikatnaya memang pun (hehehe...). Sebok dengan tugasan di pejabat, tugas tugas rutin di rumah sebagai isteri dan ibu, tambah tambah pulak sekarang anak bujang kecik saya dah makinn membesar - membesar dengan perangai dan keletahnya yang macam macam. Pening ibu, tapi enjoy.

Btw. Walau pun sebok, tapi rasa nak share juga sikit berkaitan masalah kesihatan yang ramai orang hadapi. Masalah kulit. Betol ke? Masalah kulit ni ada yang terok dan ada yang biasa biasa sahaja. Contoh masalah kulit yang biasa kita dengar adalah seperti;
Ruam
Gatal-gatal
Kudis
Kudis Buta
Jerawat
Ekzema
Kurap
Jangkitan kulat pada kulit
Kulit mengelupas
Folikutis
dan macam-macam lagi

 Pelbagai kaedah dan teknik rawatan telah wujud pada masa ini untuk mengatasi masalah kulit ini. Ada yang memakan masa yang lama untuk pulih. Apa pun hasilnya adalah bermula dengan KEPUTUSAN yang dibuat tentang permasalahan itu.

Suka untuk saya tekankan di sini, Istiqamah / Konsisten adalah sangat penting.
Konsisten dalam pengambilan ubat.
Konsisten dalam menjaga waktu / jadual pengambilan ubat.
Konsisten dalam tempoh rawatan.
Apa pun cara atau kaedah yang kita guna, semua tu perlu SABAR.

Alhamdulillah saya telah melalui masa masa yang sangat berharga dalam tempoh untuk merawat ekzema yang dialami oleh anak saya sendiri. Kita hanya mampu merancang, berusaha & berikhtiar. Segala keputusan dan hasilnya telah ditetapkan oleh Allah swt. Jangan-lah pula kita bersungut atau mengeloh kerana sesuatu hal yang kecil yang tidak kita tahu akan hikmahnya.

KLU:
1. ESP - yang ni banyak rahsia yang saya boleh kongsikan
2. Herbal blend
3. Basic H
4. ????

Anda suri rumah moden & Ingin menjana pendapatan dari rumah?
Saya tahu macam mana caranya dan sedia untuk membantu anda.

Boleh PM saya di sini  -- www.facebook.com/MarishDec
Atau WhatsApp 013-3441609

No comments